ההורים וינגוט לחברי הכנסת: באנו למנוע את האסון הבא

אני בנאדם פשוט. לכל דבר היום יש תזכורת, לתנור שמפעיל עוגה, לחגורה באוטו. הילד הזה הוא אהבת חיי, לא חשבתי שזה יקרה, שכחתי אורות דולקים ויש תזכורת וזה בחיים לא קורה
איתי גדסי 5 Comment on ההורים וינגוט לחברי הכנסת: באנו למנוע את האסון הבא

הוריו של אליה וינגוט לא נוצרים בלבם את כאב הטרגדיה על מות יקירם, ופועלים להעברת חקיקה שתמנע את האסון הבא • במהלך דיון בועדת המדע והטכנולוגיה, נכנסו ההורים לפתע, וביקשו: לחייב תו תקן לכיסא תינוק עם התראה

אני בנאדם פשוט. לכל דבר היום יש תזכורת, לתנור שמפעיל עוגה, לחגורה באוטו. הילד הזה הוא אהבת חיי, לא חשבתי שזה יקרה, שכחתי אורות דולקים ויש תזכורת וזה בחיים לא קורה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במסגרת דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה בנושא פתרונות טכנולוגיים לשכחת ילדים ברכב, הופיעו הורי הפעוט שנפטר בשבוע שעבר, שקמו זה עתה מהשבעה על מות בנם.

אביו של אליה נשא דברים נרגשים: "אני בנאדם פשוט. לכל דבר היום יש תזכורת, לתנור שמפעיל עוגה, לחגורה באוטו. הילד הזה הוא אהבת חיי, לא חשבתי שזה יקרה, שכחתי אורות דולקים ויש תזכורת וזה בחיים לא קורה".

הוא הוסיף: "אני שואל את עצמי למה אין תו תקן לכיסא תינוק שיחייב התרעה. אני מבקש שיחויב תו תקן בחוק, זו המטרה שבאתי לשמה. יש הרבה הסחי דעת היום. זה כל מה שרציתי, שאף אחד לא יצטרך להרגיש את הצער שאני מרגיש".

בדיון הוצגו נתוני ארגון "בטרם" מהם עלה כי מנתוני המערך הלאומי לנתוני היפגעות ובטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008- 05.2016 דווח בתקשורת על 381 מקרים של השארת ילדים לבד ברכב או הילכדות/נעילה ברכב, בהם היו מעורבים 428 ילדים. 20 מקרים הסתיימו במות הילד.

מבין כלל המקרים שתועדו, כ- 60% עירבו השארת ילדים לבד ברכב, כ- 40% הילכדות הילד בתוך כלי הרכב ופחות מ 1%- שריפת רכב.

מרבית המקרים היו במעורבות רכב פרטי ( 85% ) . תועדו גם מקרי השארת ילדים ברכבי הסעות (כ- 10% ), כאשר קבוצת הגיל הבולטת היא של תינוקות ופעוטות בני 0-3 (כ- 77% מכלל המעורבים). פעוטות עד גיל שנתיים מהווים כ- 42% מכלל המעורבים. כ- 56% מהמקרים שדווחו אירעו במהלך מאי-ספטמבר, החודשים החמים בשנה.

במהלך הדיון הציגו חברות שונות ויזמים פרטיים פתרונות אפשריים לתופעה של שכחת ילדים ברכב. אחת ההצגות הייתה של "מהנדסות העתיד", נערות בי"ס העובדות בשיתוף עם התעשייה האווירית, לצד כך הוצג פיתוח של תלמידות בי"ס יסודי בבאר שבע, שמצאו פתרון הנוגע לאוורור הרכב, שזכה למחיאות כפים מהקהל, וכן פיתוח הוצג מצד חייל שנמצא כרגע בקורס קצינים.

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב: "אנחנו אתכם, לא יודעים כיצד לנחם אבל אנחנו מחזקים אתכם. איחדתם את עם ישראל. חברות הרכב דורשות רכיבים כשזה קשור לנזק שלהם, אבל שזה מגיע לנפש לא תמיד פועלים. כמה מכוניות שווה ילד בן שנה וחצי? אנחנו מתחייבים לעשות את זה. כל אדם צריך לקבוע את העוגנים שלו אבל המערכת גם צריכה לעשות זאת".

כזכור, במהלך ימי השבעה על מות יקירו, העניק האב ראיון מטלטל לבצלאל קאהן ב'קול חי', בו אמר: "הקב"ה נותן ניסיון והוא גם נותן כח. אי אפשר לתאר מה עובר על אדם באותו רגע. אני זוכר ששמעתי גם על מקרים וגם פרסומות על דברים כאלו ואמרתי בחיים זה לא יקרה לי. תמיד אמרתי מסכן האבא איך הוא יכול לחיות עם עצמו היום אני יודע שגם האבא לא מסכן כי זה לא קשור אליו וגם אם זה קשור אליו הרי בסופו של דבר אין לו את הילד שלו שהוא כ"כ אוהב".



5 תגובות

מיין תגובות
  1. 5

    כולנו בצער עמוק על האובדן הקשה והשכול של ההורים
    אבל יש לזכור פרט חשוב מאד וזה ממש לא בציניות
    לפלאפון הינו חוזרים הינו מחפשים אותו רואים אם מישהו התקשר שלח משהו
    החיים שלנו השתנו מאד עקב הטכנולגיה המתעתעת בנו וזה גורם ראשון לכל הבעיות שלנו

    1. אשתו כבר אמרה שהוא בכלל לא היה עם פלאפון, הוא היה בבית..

  2. 4

    הרעיון הכי טוב הוא להפסיק את השימוש בשלט רחוק, שנעילת הרכב תתאפשר רק ע"י מפתחות ורק בדלתות האחוריות, כך נהג יבוא לנעול את הרכב ויראה אם נשאר מישהו מאחור, וזה גם לא דורש הוצאה מיותרת וגבוהה כמו כיסא עם מנגנון (והרי שום נהג לא ישכח לנעול את רכבו היקר… מעניין אם זה יותר יקר מתינוק…)

    1. צודק/ת! לי אין שלט לרכב ואני נועלת ידנית ולכן אין מצב שאני לא מסתכלת על השמשה האחורית בזמן נעילת הרכב….
      לעניין חשיבות הילד אל מול הרכב, אין קשר בין הדברים…. נעילת רכב מבוצעת באופן אוטומטי כמו חגירת חגורה… הלוואי וגם בדיקת הרכב תיכנס לתודעה ולביצוע באופן אוטומטי….

  3. 3

    יש הצעה לשים לצד הילד את הנעל של הנהג, ככה כשהוא יוצא לשים את הנעל הוא מוציא גם את הילד..